روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

آخرین وضعیت زاهدان پس از حمله تروریستی| امنیت کامل و آرامش در شهر برقرار است (۹ مهر ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۷۷۳۴
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
آخرین وضعیت زاهدان پس از حمله تروریستی| امنیت کامل و آرامش در شهر برقرار است (۹ مهر ۱۴۰۱)
رصد میدانی از وضعیت صبح امروز شهر زاهدان حکایت از برقراری امنیت کامل بعد از حوادث تروریستی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بعد از نماز جمعه روز گذشته (۸ مهر ماه) در مصلی شهر زاهدان در نزدیک مسجد مکی عده‌ای افراد تروریست و تجزیه طلب به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله ور شدند و بنابر اظهارات فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان قصد تصرف کامل این کلانتری را داشتند که با اقدام قاطع نیرو‌های نظامی و امنیتی ناکام ماندند.

اشرار و تروریست‌ها در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره‌ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک‌ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.

از سوئی دیگر چند شعبه بانک در خیابان خیام و فروشگاه در بازار رسولی زاهدان توسط معاندین غارت و به آتش کشیده شد و در ادامه در نزدیکی مسجد مکی زاهدان تجمع و اقدام به تیراندازی کردند که در این حادثه فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

با این حال، شبکه‌های تروریستی و ضدانقلاب در فضای مجازی با انتشار تصاویری از دود و آتش تلاش داشتند فضای شهر را ناامن و بحرانی نشان دهند و با انتشار فراخوان‌های متعدد مردم را برای حضور در خیابان دعوت کنند، اما همراهی نکردن مردم زاهدان و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان سبب شد تا آرامش به شهر بازگردد.

پس از شهادت فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان، در پی این حادثه تروریستی، گروهک تروریستی "جیش‌الظلم" در اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را به‌عهده گرفت.

سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در محکومیت حوادث زاهدان در بیانیه‌ای تاکید کرد: پاسخ قاطع به مزدوران خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: مردم شریف و شهید پرور زاهدان ظهر امروز بعد از پایان نماز جمعه زاهدان، شاهد واقعه تلخ و ناگوار حمله اشرار و تروریست‌های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم به چندین مقر انتظامی و نظامی و متعاقبا درگیری و تیراندازی کور و جنایت کارانه آنان در خیابان‌ها و معابر عمومی در سطح شهر بودند که منجر به هلاکت تعدادی از تروریست‌های تجزیه طلب و مجروح شدن چند تن از نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی و تعدادی از شهروندان شد.

سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌دارد: پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیرو‌های مقتدر و مصمم اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با قاطعیت به تفرقه افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهد داد.

رصد میدانی از وضعیت صبح امروز زاهدان حکایت از برقراری امنیت کامل بعد از حوادث تروریستی دیروز دارد و نیرو‌های امنیتی در نقاط حساس و مبادی ورودی شهر مستقر هستند و تا این لحظه براساس گزارش‌های میدانی اوضاع شهر آرام بوده و رفت و آمد مردم با سهولت انجام می‌گیرد.

اما آنچه واضح است این بوده که تلاش معاندان و ضدانقلاب در راستای تداوم ناآرامی در استان سیستان و بلوچستان ناکام مانده است.

شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان نیز در اطلاعیه‌ای از مردم خواسته است که به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند و اخبار رسمی را تنها از رسانه‌های معتبر و مجوزدار و هم‌چنین رسانه ملی پیگیری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->